
Projektijuhina on minu roll teha koostööd koolidega, kes vajavad tuge seoses laste õpetamisega. Kool on süsteem, kus on alati mitu osapoolt ning kui üks neist on hädas, siis on keeruline ka teistel igapäevaselt toime tulla. Minu eesmärk ongi toetada tervet süsteemi konkreetse tegevuskava kaudu ning anda nõustamis- protsessi käigus osapooltele oskusi ja teadmisi, mis toetaks tulevikus paremat toimetulekut. Lisaks kooli toetamisele, naudin ka õpikeskkonna hindamise teenuse pakkumist. Sellisel juhul saan vaatluse käigus saadud info põhjal toetada nii õpetajat, konkreetset last kui ka lapsevanemaid.
ERILO koolitajana on minu fookuseks anda edasi nii teoreetilisi kui ka praktilisi teadmisi nii vanematele kui ka õpetajatele järgmiste teemade osas: dokumentatsioon, neuroloogiline mitmekesisus, autism ning käitumise toetamine. Minu jaoks on väga põnev oma praktilisi teadmisi ja oskusi kuulajatele edasi anda ning sama oluline on kuulata, millised on osalejate mured ja raskused ning toetada neid lahenduste leidmisel.
Olen töötanud eripedagoogina nii tavakoolis, lasteaias, erikoolis kui ka rehabilitatsioonisüsteemis. Minu fookuseks on peamiselt olnud autistlikud ning käitumisprobleemidega lapsed. Haridusteaduste instituudi doktoriõppes on minu uurimisteemaks autistide toetamine kaasavas klassis TEACCH metoodika alusel. Lisaks osalen taseme- ning täiendõppe läbiviimises.
“Eripedagoogina olen töötanud väga paljude lastega, kes ei mahu raamidesse oma mõttemustrite, käitumise või maailma tunnetamise eripärade tõttu. Need lapsed vajavad täiskasvanutelt mõistmist, kannatlikkust ja tarkust. Ainult sellisel viisil saame toetada imelisi lapsi õppimise ja maailma avastamise teekonnal kaotamata nende eripära. Usun, et iga täiskasvanu, kes soovib lapsi targalt toetada, saab vajalikke oskusi arendada!” – Kristina
Töökogemus
Tartu Herbert Masingu Kool – abiõpetaja, õpetaja, eripedagoog
Laiuse J. P. Põhikool – eripedagoog, HEVKO, väikeklassi õpetaja
Tartu ülikooli haridusteaduste instituut, eripedagoogika osakond – eripedagoogika nooremlektor
ProVida Kliinik – eripedagoog
Täienduskoolitused
Introduction to Intensive Interaction (with an emphasis on people with autism), Module 1 – Amandine Mourière MA, Intensive Interaction Institude, 2024
Õpitulemuste vähendamine – Kristin Binsol, 2023
4Is to Socialize – Hanen Centre, 2023
Demand Avoidance training – Freemantles School, 2022
3-day Fundamentals of Structured TEACCHing Training – UNC TEACCH Autism Program, 2019
PEP-3 testi kasutamine koolieelses eas laste arengutaseme hindamiseks – Pille Häidkind, 2019
Saavutused
Programmi “Meie maailm” kohandamine haridusliku erivajadusega õpilasele (Kristina Kutsar ja Merje Kivikas)
Hobid
Tantsimine, koeraga jalutamine, matkamine, raamatu lugemine/kuulamine, podcastide kuulamine, looduses viibimine